1. Algemeen en aansprakelijkheid

1.1 Matodabo Kattenoppas is niet aansprakelijk voor ziekte, letsel en/of overlijden van het huisdier.

1.2 Matodabo Kattenoppas is niet aansprakelijk voor besmetting van het huisdier met wormen en/of vlooien.

1.3 Matodabo Kattenoppas is niet aansprakelijk voor diefstal, inbraak of andere schade aan de woning van de eigenaar tijdens diens afwezigheid.

1.4 Matodabo Kattenoppas is niet aansprakelijk voor schade die het huisdier aanricht aan eigendommen van de eigenaar of van derden en/of letsel veroorzaakt door het huisdier.

1.5 Matodabo Kattenoppas raadt aan de kat(ten) gedurende de gehele oppasperiode binnen te houden in verband met mogelijk weglopen van de kat. Mocht er voor gekozen worden de kat(ten) wel zelfstandig naar buiten te laten gaan, zal de oppas de kat niet binnenhalen gedurende de oppasmomenten. 

 

2. Verplichtingen Matodabo Kattenoppas

2.1 Bij ziekte of andere (onvoorziene) omstandigheden waardoor de oppas niet zelf kan oppassen, zal zij zelf voor vervanging zorgen en de eigenaar zal hiervan op de hoogte gesteld worden.

2.2 Matodabo Kattenoppas zal met grote zorg de sleutel(s) van de woning in bewaring houden en deze niet voorzien van adresgegevens.

 

3. Verplichtingen eigenaar

3.1 De eigenaar dient te zorgen dat de woning toegankelijk is voor de oppas en dat de toegangsdeur, sleutel en het slot goed functioneren.

3.2 De eigenaar dient te zorgen dat de kat(ten) ontwormd en ontvlooid is vóór de start van de oppasperiode.

3.3 De eigenaar dient te zorgen dat alle vaccinaties in orde zijn vóór de start van de oppasperiode.

3.4 De eigenaar stuurt de oppas een bericht bij thuiskomst.

3.5 De eigenaar dient te zorgen voor een contactpersoon die beschikbaar is in geval van nood zoals brand, inbraak, ziekte/overlijden van het huisdier.

3.6 De eigenaar dient er ook voor te zorgen dat deze contactpersoon een reservesleutel in diens bezit heeft.

3.7 De eigenaar dient er voor te zorgen dat er een reistas/-mand aanwezig is, mocht er onverwacht dierenartsbezoek nodig zijn.

3.8 De eigenaar dient er voor te zorgen dat de onderstaande benodigdheden aanwezig zijn in de woning, in het zicht/binnen handbereik voor de oppas:

  • voldoende voer

  • kattenbakvulling

  • vuilniszakken

  • stofzuiger en stoffer/blik

  • schepje en zakjes voor het uitscheppen van de kattenbak

  • kam/borstel voor de kat(ten)

  • eventuele medicatie

  • indien in bezit: het paspoort/entingsboekje van de kat(ten)

  • handzeep

  • keukenpapier of schoonmaakdoekjes

  • schoonmaakmiddelen en evt. andere benodigdheden voor het schoonmaken van de kattenbak

 

4. Verzorging kat(ten)

4.1 De oppas verzorgt alleen katten. Geen andere huisdieren.

4.2 De oppas knipt geen nagels en ontvlooit de katten niet (dit is vooraf door de eigenaar gedaan).

4.2 De oppas verzorgt de kat(ten) naar wens van de eigenaar zoals aangegeven tijdens het kennismakingsgesprek. De oppas noteert deze afspraak tijdens dit gesprek.

4.3 De oppas geeft geen injecties.

4.4 In het geval van afwijkend gedrag, zoals buiten de bak plassen en/of ziekteverschijnselen, zal de oppas de eigenaar onmiddellijk op de hoogte stellen.

4.5 In het geval van (vermoeden) van ziekte zal de oppas eerst de eigenaar bellen en in overleg de dierenarts bezoeken. In levensbedreigende situaties zal de oppas direct naar de dierenarts gaan alvorens contact te zoeken met de eigenaar. Bezoek aan de dierenarts brengt kosten met zich mee (tarief oppas, kilometertarief van en terug naar oppasadres én de rekening van de dierenarts is voor de eigenaar van de kat, zie tarievenlijst).

4.6 Indien de eigen dierenarts afwezig is zal de oppas zelf een andere dierenarts kiezen om te bezoeken.

 

5. Tarieven

5.1 De actuele tarieven zijn te vinden onder ‘tarieven’.

5.2 Deze tarieven zijn inclusief reiskosten binnen het oppasgebied (Amersfoort).

5.3 Bij deze tarieven zijn inbegrepen; eerste contact, kennismakingsgesprek en opdrachtformulier tekenen, eten/drinken geven, kattenbak scheppen/schoonmaken, spelen/knuffelen kat(ten), stofzuigen (eenmalig, alleen directe leefomgeving van de kat, geen verdiepingen). Indien gewenst ook; binnenplanten water geven, post oprapen/brievenbus leeghalen, verlichting aan/uitzetten, gordijnen openen/sluiten, evt. kliko aan de straat zetten.

5.4 Matodabo Kattenoppas rekent per extra kat (vanaf meer dan 2 katten) een meerprijs.

5.5 Eigenaar ontvangt, zodra de overeenkomst getekend is, een betaalverzoek per mobiel bericht. Deze dient zo spoedig mogelijk betaald te worden. Bij voorkeur direct bij ontvangst. Indien een factuur ook gewenst is, zal Matodabo een factuur per e-mail sturen.

5.6 Matodabo Kattenoppas heeft het recht de tarieven twee keer per jaar volgens de CBS indexering te wijzigen of aanpassen.

5.7 Niet inbegrepen is; dierenartsbezoek en kilometertarief (nb. Matodabo kattenoppas schiet dierenartsrekening niet voor, de eigenaar zorgt vooraf dat er betaald kan worden op rekening). Er geldt een vast tarief* voor het eerste uur die Matodabo kattenoppas besteed aan dierenartsbezoek. Daarna geldt een uurtarief*.

*exclusief kilometertarief 

 

6. Betaling en/of annulering

6.1 De betaling van het betaalverzoek dient zo spoedig mogelijk na ontvangst te zijn voldaan. Dit is uiterlijk 5 dagen voordat de oppasperiode ingaat.

6.2 De eigenaar kan, als de oppasperiode nog niet gestart is, annuleren zonder reden. Dit kan uiterlijk tot 1 dag vóór de start van de oppasperiode. De eigenaar kan géén losse dagen annuleren, het kan alleen de gehele oppasperiode betreffen. Er zal gedeeltelijke restitutie plaatsvinden (50% van de gehele oppasperiode). Matodabo kattenoppas zal in bijzondere gevallen coulance tonen. 

6.3 Als de oppasperiode al is ingegaan en de eigenaar besluit eerder terug te komen of een derde neemt de zorg van de kat(ten) over, dan vindt er géén restitutie plaats van alle overige oppasdagen.

 

Definities:

Matodabo Kattenoppas: kattenoppas en opdrachtnemer

Eigenaar: eigenaar huisdier(en) en opdrachtgever